Out For Justice (1991)

Posted: 7 travnja, 2011 in Akcija, Steven Seagal, Thriler

IMDb

Trailer

Steven Seagal. Znam, ZNAM, neki već prekreću očima, a neki se sa sjetom vraćaju u dane djetinjstva. A, priznajmo, bili su to dani. Dođeš u školu, neki lik te počne malteretirati i ti mu održiš lekciju o pravilima lijepog ponašanja kopirajući tada žarećeg i palećeg Seagala. Ah, ti dani. Dobro, nismo ovdje da pričamo o tome. Iz principa odbijam gledati nove Seagalove naslove, ne da mi se trošiti vrijeme na njih. Koliko vidim, čoek se svim silama trudi pokopati svaki atom nekadašnje karijere koju je imao. I to radi strastveno, onako, muški. No, početni dio njegove karijere je zanimljiv, dapače, moglo bi se reći i fascinantan jer snimio je nekoliko filmovi koji i dan danas fukcioniraju kao švicarske urice, a vrijeme im uopće nije naškodilo. Out For Justice ide u taj niz, ali ne zahvaljujući samo Segalu, ima tu više stvari koje ovaj film čine prihvatljivim za gledanje više od jednog puta. Pa, opet nekim redom rečeno…

Gino je žestoki murjak iz Brooklyna i koji ima tek običan dan dok njegov kompić iz djetinjstva ne popizdi i počne smicati ljude u pol bijela dana. Na Ginu je da ga pronađe i zaustavi.

Filmovi koji imaju kratki vremeski okvir za radnju obično znaju funkcionirati bolje nego nešto epski dugotrajno, naši junaci se igraju lovice u svega dva dana, čime se automatski dobiva na dinamici, osjećaj stalnog pokreta, a ako je scenarist maštovit, i dosta toga povezanog u jednu radnju. Naš Stevo jeste ono što stalno glumi, opaki tip koji rukama, nogama, bilijarskom kuglom i pištoljem rješava frkovite situacije, na toj strani svijeta ništa novo. Ali, ovo niste očekivali da slijedi, zar ne, ali netko pametan ga se sjetio postaviti u onu poziciju kad ne može izgubiti već samo profitirati. Seagal i partnersto na filmu ne funkcioniraju. Jest, ima primjera kad je radio i to, ali rezultati su ispali…traljavo. Seagal je u ovim mlađim danima bio stroj za akciju, samostalan i sila koja ide naprijed, partnerstvo bi takvo što samo zaustavilo. I imao je karizmu, što jest jest, kojih stotinjak kila manje i bio je slika i prilika frajera koji zna znanje. Zanimljivo, na početku je izbjegavao neke klišeje o neprilagođenosti junaka. Sam, ali integriran u okolinu. Kao i u prvijencu, Abow The Law, Seagal je dio zajednice, poznaje ljude, ljudi poznaju njega…jedna velika hrpa…poznanika. I u tim danima, 80-te i dio 90-ih, jedno se vrijeme gledalo postaviti lika u okružje koje poznaje kako bi dobio na uvjerljivosti. Često je to ispadalo bolje od zamišljenog. Zato je naš junak Gino žandar iz kvarta, tip kojeg svi poznaju, pa ga ili vole, ili ne vole, ovisi na koga naleti. Zanimljiv pokušaj karakterizacije.

I dramski naboj. Iskreno, netko očekivao to pronaći u Seagalovom filmu? Istina, toga nema puno, ali tip kojeg love jeste njegov frend iz djetinjstva, poznaje mu roditelje, izlazio mu je sa sestrom…susjedstvo, kužite. I tu ima malo klasične priče o ispravnosti toga što radi, neispravnosti toga što ne radi, jedna anomalija koja, kao i u Abow The Law, ima dobar dio pokretačke snage za radnju. Ipak, da se ljudi ne uplaše, ima tu i onog finog klasičnog fajta. Oš u mesnici, oš u baru, Seagal sve smlati. Koga briga, tada je bio majstor koji ne koristi dublera sa vlastite pokrete. I vidi se da je čovjek imao (ima ga i danas) znanje o borilačkim vještinama. Za kraj je ipak ostavljen klasični obračun, sačmarica, pištolj…pravo u duhu urbanog kriminalističkog filma. Parirao mu je William Forsythe, glumac za kojeg znate da ga znate, ali mu ne znate ime i parirao mu je dobro, ali čista šteta što mu je lik čisti psiho, i to one kartonske vrste bez imalo karakterizacije. A njih dvojicu je trebalo imati pod kontrolom. Pokojni redatelj John Flynn nikad nije prešao na A listu redatelja, ali je bio tip koji je znao znanje. Već je spomenut ovdje (redatelj Best Sellera) a da vidite kako je tip znao režirati anomalije koje se ističu u karijerama glumaca u filmografiji mu stoje Stallonev Lock Up i osnovno gradivo za svakog tko voli filmove osvete, Rolling Thunder s Tommy Lee Jonesom. Kvaliteta, jednostavna i sirova koja se danas cijeni više nego u doba nastanka. Zaključak? Seagal je u ovom filmu dobio odlično podjeljene karte. Čvrst redatelj, dobar scenarij (OK,OK, nije da nema nekih mana) uloga koja mu je pristajala kao ruka i rukavica, pošteni fajtovi koji su dušu dali za njegove tadašnje mogućnosti i ugodna doza puškaranja kako bi sve strane bile zadovoljne. Tražite nešto više od toga? Onda gledate pogrešnu vrstu filma.

Komentari
  1. SHOGO kaže:

    Nešto mi nije jasno, samo usporedi dvije potjere iz recimo Marked for death iz iz ovih njegovih unazad 10 godina uradaka…em je šora bolje režirana, em su efekti bolji, a ni tada nije imao neki budget…vjerojatno to čini redatelja i producenta, a i danas smo nažalost izgubili grif za akciju…imamo prevlast high tech fantazija.
    No, tako nam i treba!
    Svi bi efekte, svi bi CGI, nekakav spektakl, ma kakav je spektakl samo bio kada je Stevica lomio ruke i pucao s onim svojim poznatim držanjem berette…nikada više!ŠTETA

  2. Deckard kaže:

    S jedne strane su takvi filmovi postali istrošeni, nije više bilo nekakvih svježih ideja, a s druge strane, vizaualno se danas neke stvari mogu bolje dočarati nego prije. Ali, CGI ipak ne može zamjeniti fizički auto i običnu kaskadersku vratolomiju, nema duha u tome. Jedini konkretniji primjer koji se može povezati s tima starim akcijskim filmovima je “Faster” i Dwayne The Rock Johnson ima ono nešto što su prije imali Seagal i Van Damme i slični. Samo što neki današnji klinci više šmekaju Transformerse nego dobar stari štemeraj, to je istina. Marked For Death već duuuugo nisam pogledao, sjećam se da su dojmovi uvijek bili malo podijeljeni što se njega tiče. Baš ću morat osvježit sjećanje.

  3. Dragonrage kaže:

    Ma dobro…u Seagalovom slučaju je stvar ta da je on jednostavno prestao mariti za to šta radi. On te filmove snima i onako snima iz potrebe, onako, prek kurca, čisto da zaradi za kruh. Dođe na set, odradi ono najnužnije, uzmepare i ode kući. Zato ja i čest slučaj da ga dubliraju, i ne samo u akcijskim scenama, već i kod izgovaranja dijaloga. Nije rijedak slučaj da gledate Seagala kako priča nešto, i onda iznenda mu se promjeni glas iako on i dalje otvara usta. Vjerojatno je stvar do toga da oni snime te dijaloge s njim ali kasnije možda shvate da nisu dobri, da se ne čuje dobro ili tak nešto, pa trebaju naknadno snimati zvuk…ali Seagal ih vjerojatno odbije bez bonus honorara pa ga “zamjene” nekim likom koji ima, ili nema sličan glas.
    Druga stvar je ta šta su se današnji DTV akcići preselili u Europu.tj., više se ne snimaju na američkim lokacijama, već se 80% toga snima po Bugarskoj ili Rumunjskoj. I ne bi to čak ni bio problem, jer Europske lokacije mogu i tekako dobro izgledati na filmu, da nije veoma čest slučaj da te europske lokacije “glume” Meksiko ili neki Američki grad, što nikad, ali zaista nikad ne prolazi.
    Također i9 budžeti su srezani. Prije 10-ak godina, budžeti DTV filmova su iznosili cirka od 10-ak do 20-ak mil.$, a danas se ta cifra proteže od 2-eventualno 8 mil. $. Plus šta su pirotehnika i kaskaderske vratolomije poskupjele (ili su se samo ti budžeti smanjili), pa je na kraju nekako jeftinije snimiti recimo eksplozuiju uz pomoć CGI-a nego za stvarno.
    A na kraju krajeva, i piratstvo naveliko uništava DTV produkciju. Naime, ekipa koju tavi filmovi i zanimaju, gledaju ih, te iste filmove skidaju. Videoteke su propale, i ne samo kod nas, već i u americi, nikom ne pada na pamet kupovati takve filmove, a on line rentanje se isto ne isplati. Jednsotavnije je i jeftinije skinuti film…a upravo to skidanje reže budžete. Manja zarada od rentanja, manji budžeti. Pitanje je koliko dugo još uopće može i opstati DTV produkcija…10-ak godina možda…vidit ćemo…

  4. […] ne leže likovi s emocijama, on je cool lik koji se najbolje snalazi u poznatom okružju, zato Out For Justice i Under Siege funkcioniraju najbolje, ali i zbog ograničenog vremenskog roka u kojem nije potrebna […]

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s