High Road To China (1983)

Posted: Veljača 8, 2012 in Akcija, Avantura, Ekranizacije, Ratni, Tom Selleck

IMDb

Trailer

 

Jednom davno, Tom Selleck bio je predodređen da zaigra ulogu Indiane Jonesa, no radi ugovora za seriju Magnum P.I. bio je prisiljen odstupiti. Ironično, pilot epizoda serije pomaknuta je za šest mjeseci te je imao vremena snimiti film. Iako mnogi zgrođeno odmahuju glavom na tu ideju, meni je simpatična, bio bi to zanimljiv eksperiment. Selleck je napravio jednu epizodu Magnuma gdje je odigrao Jonesa, s kompletnim outfitom i moram priznati, nije loše izgledao, iako je epizoda bila više zajebantskog karaktera nego ozbiljna storija. No, snimio je on i jedan pravi wanna be Jones avanturistički film koji je čak i poznat u našim krajevima jer se djelomično snimao u prijeratnoj Jugoslaviji, a ispao je (gledajući globalno, ne) jedan od stvarno rijetkih naslova koji su uspjeli pobjeći iz te Jones sjene i postati samostalan film, s određenim kultnim statusom među gledateljima. Iskreno, mene baš ne diraju te usporedbe, ja sam čovjek koji će dušu prodati za dobar avanturistički film, a kako sam romantičar u duši (nemojte nikome reći) uvijek padam na pas/mačka odnos među likovima jer je to ionako uvertira u happy end (iliti krevetsku scenu). A, samo usput, padam na filmove s avionima, pogotovo ako imaju dobar zračni fajt tipa Crveni Baron. Dvokrilici, puno akcije, simpa glavni likovi… što da vam dalje pričam, poslastica za jedno tiho veče je ovdje. Možda nije zgoreg spomenuti kako je u današnjim danima film nestao s radara, što je šteta, jer već kad se rade reizdanja svega i svačega, ne bi škodilo i jedno za ovaj film, malo da ga se vrati u sjećanje publike.

Dakle, priča. Razmažna bogatašica unajmi polutrijeznog pilota da je prati u letu do Azije, gdje joj je otac nestao. Taj put uključuje malo volim te/ne volim odnos, malo puškaranja, malo dobrog humora, a na kraju se naši junaci pronađu i u pravom ratu. Ne mogu baš izmišljati toplu vodu sa sadržajem jer je poprilično jednostavan, laganini materijal za opuštanje. Selleck je kao mamurni pilot ubo u sridu, dopadljiv, simpatičan, klasika od junaka kojemu se baš i ne da natezati s jako bitnim stvarima, ali ako zatreba, tu je. Uglavnom. Bess Armstrong odigrala je solidno svoj dio posla, no nije baš imala neku posebnu karijeru te je vjerojatno nećete ni zapaziti kako treba nakon ovog filma. Njih dvoje imaju sasvim finu kemiju na ekranu, off beat klasika koja kao da je proizašla iz onih slap stick komedija tridesetih godina (što je nekako i poanta priče). Loacijski film ima dosta toga za pokazati, što mu je još jedan plus, i nikako nisam na čistu koji je dio ustvari sniman u ovim prostorima (mislim da je zadnja bitka) ali nije da igra nekakvu ulogu, sve što se vidi ima svojih draži.

Mana mu je dosta troma režija. Redatelj Brian g. Hutton, čovjek koji iza sebe broji ratne klasike kao što su Where Eagles Dare i Kelly’s Heroes (uz ovaj film, dva jedina spomena vrijedna filma) nije ono što bi se nazvalo spretan redatelj, dosta toga zapinje, od akcije (koja ima širinu, spektakularnost i preglednost) do odnosa s glumcima (osim glavnog dvojca, ostali su nekako ispali iz jednadžbe) i ovo mu je bio posljednji film kojeg je radio (kako je još živ, valjda mu je režiranje bilo nekakav hobi) tako da, ne vjerujem da ćete biti baš nešto posebno impresionirani. Time hoću reći da ima i boljh ratnih filmova, koji imaju jaču i bolju dinamiku. Usprkos tome, High Road… bio je mali hit koji je Sellecka, doveo pred ozbiljniju publiku (čitaj onu koja zvijezde cijene samo po nastupima na velikim ekranima) i za jedno laganini poslijepodne, kad nemate što raditi, a niste pobornik CGI-ja, ispunjava sve važnije norme. Od količine humora, preko dopadljivost glumaca, do sasvim korektne akcije. Treba li tražiti nešto više od toga?

Oglasi
Komentari
  1. Hank Moody kaže:

    Čudi me da nikada nisam čuo za ovo, a kamoli gledao. U svakom slučaju, već se traži 🙂 Hvala na preporuci. Dva filma u dva dana 🙂

  2. Deckard kaže:

    Odlično 🙂 Blog mi onda ispunjava svrhu 🙂 Nekako sam naišao na par filmova od Toma Sellecka, pa će vjerojatno biti još koji.

  3. Hank Moody kaže:

    Odavno sam kontao pogledati i ove filmove o Jesseju Stoneu. Činili su mi se kao solidni krimići, a sad ću ih definitivno potražiti obzirom da mi se čini da su nam ukusi tu negdje 🙂

  4. Deckard kaže:

    Mogli bi biti 🙂 Uglavnom, krimići su više atmosferični nego baš nešto posebno inovativni, a neću ništa reći za posljednja dva jer ih još nisam ni ja pogledao, čekaju da me posjete s nekog torenta kad budem imao malo više vremena 🙂

  5. Hank Moody kaže:

    Ma i ne tražim inovativne filmove, već atmosferične i da imaju “ono nešto” što će me privući. Sve je ostalo nebitno 🙂

  6. amilas kaže:

    Tijekom sedamdesetih i osamdesetih Jdran film je ui kopprodukciji snimao niz stranih filmova na području Hrvatske. Bila je dobra lova za nas studente statiirati u tim filmovima. Pored love bilo je tu i mnoštvo dobre zabave.
    U filmu “High road toChina” ili hrvatski “Pravac Kina” statirao sam do pola snimanja a onda sam nakon cijelodnevnog snimanja na Kamenjaku, za hladnog vremena, bez hrane i vode sve do 14 sati, poveo pobunu statista koja je počela sveopćom pucnajjvom s manevarskim streljivom u sred scene kada stojimo, obučeni kao afganistanci, ispred aviona iz kojega upravo silazi Tom Seleck.
    Seleck je ustrašen pobjegao nakon čeg je intervenirala policija (milicija) razoružala statiste i poslal nas u Rijeku autobusom. Jadran film mi je zabranio daljnje statiranje ali kako sam se u međuvremenu sprijateljio s dečkima, englezima iz cateringa uzeli su me u kuhinju. tako sam do kraja snimanja svakodnevno Tomu Selecku i Bess Armstring posluživao obroke.

    Film je gotovo u potpunosti snimljen u okolici Rijeke i Istri. Fotografije 7, 8, 9 i 11 sniane su na Kamenjaku pored Rijeke. Fotografija 10 je Boljun u Istri glumi Kinu a kineze su glumili vijetnamski imigranti dovedeni iz Italije. Turska je snimana u Volosnkom pored Opatije dio scena sniman je i u Opatiji.
    Film nikada nisam vidio ali se rado prisjetim tih dana. Imami niz fotografija u kostimima za film jer sam prije samog snimanja bio model za probu kostima.
    Ovo me podsjetilo kako boh mogao skinuti i konqčno pogledati film i vidjeti se u nekoliko različiotih nacionalnosti od turčuina do afganistanca.

    • Deckard kaže:

      Odlično 🙂 Odmah se zahvaljujem na ovako širokom i informativnom odgovoru, pola stvari uopće nisam ni znao, a kako dušu prodajem za te trivije, ovo je bio užitak za čitati. Znam da je jednom prilikom bila rasprava na jednom forumu gdje je film točno sniman, pa nitko nije znao ništa osim toga da je snimljen u Jugoslaviji. Ovakve su stvari već gotovo zaboravljene, pa je dobro prisjetiti ih se kako je to nekad bilo.

Komentiraj

