Alien Nation (1988)

Posted: Svibanj 24, 2013 in Akcija, Kriminalistički, Science Fiction

Alien-Nation-1988-movie-hd-wallpaper 292611f

IMDb

Trailer

Volim perolaku zabavu. Iskreno, ne smetaju me klišeji, ne smetaju me sto puta viđene stvari, ne smeta me jednostavna radnja, ne smetaju me kartonski likovi, sve to ide u staž gledanja filmova. Ipak, da ne budem baš tako jednostavan, film mora imati ono nešto. Glumce, izgled, koliko-toliko suvislu priču… uglavnom nekakav detalj. Tek toliko da ne budem previše izbirljiv. Sad, SF mi je uglavnom ugodan žanr, nije da ga obožavam i da ne mogu živjeti bez barem jednog SF filma na dan, ali držim ga stimulativnim, kad sam u elementu za njega. Također, volim kriminalističke buddy-buddy filmova. Da, znam, policijski partneri, posve oprečnih karaktera, prvo se baš ne vole, pa se počnu poštovati, bla, bla, bla, truć, truć truć… ništa novo na zapadu. I sad bih mogao prodavati maglu, pravit se nešto posebno pametan, ali vjerujem da većina onih koji malo prate SF scenu znaju za ovaj film i sve vezano uz njega, pa ću biti iskren i reći da ja nisam znao. Mislim, znao sam nešto, da se jedno kratko vrijeme vrtjela neka kratka TV serija, pa da ju je pratilo nekoliko običnih TV filmova, no nekako sam uspio propustiti da je sve to nastalo od originalnog kino-filma. Pa, već kad sam nešto novo i naučio, jel’te, pogledah ga da malo opustim moždane vijuge.

Ptriča prati dva detektiva LAPD (valjda) od kojih je jedan, khm, izvanzemaljac, a drugi običan policajac. Ovaj prvi je prvi ikad unaprijeđeni alien, a ovaj drugi je stari policijski vuk, koji na sve došljake gleda malo s zadrškom (a ima i malo rasističke stavove, arome radi) i kad se njih dva spoje… pa, znate rutinu. Jedan drugoga baš ne gledaju pravo, iako, ruku na srce, i nema nekih tenzija, a kad se priča počne povezivati, tj. otkrivati da jedna alienska droga ima veze sa zemaljskim kriminalom, kao i državnicima iz oba svijeta, njih dva morat će udružit svo svoje različito znanje i istjerati pravdu na čistac.

Da budem iskren, ni sam ne znam odakle da počnem. Od radnje? Heh, što da vam kažem osim onog što ste već mogli i sami zaključiti; ništa novo na zapadu, sve što se događa u filmu uistinu jest već negdje viđeno, s toliko ponavljanim motivima da ih se ne isplati nabrajati ponovo. Iako je ovo, tehnički gledano, SF, on to ustvari i nije. Radnja je čisto obična kriminalistička storija kakve obično viđamo u takvim filmovima i ne nudi ništa novo, ali i ne vrijeđa inteligenciju. Ako vas priča uhvati, super. Ako ne, opet super.  Jedini detalj je taj što je jedan lik izvanzemaljac. Što me dovodi do toga da je ta priča iz pozadina i zanimljiva; brod robova se slupa na Zemlji, oni se integriraju u naše društvo… nije čudo da je nastala serija iz toga. Izgled, vizualni izgled filma? Pa, ono, to su 80-te, prolazna ocjena, ali, pomaže podatak da je film producirala poznata žena akcije (i sličnih ostvarenja) Gale Ann Hurd jer film ima taj štimung malo bolje produkcije. Ono što je stvarno dobro u njemu… glumci. James Caan je opušten, zabavan i dopadljiv kad stari policijski vuk. Mandy Patinkin je isto u tom rangu, njih dva su uspjeli napraviti kemiju potrebnu da ovakav film uopće i uspije, a može se reći da je jedino šteta što scenaristi nisu malo više pucali na humor jer obojica imaju dobar talent za to. Na kraju, ali nimalo manje bitan, tu je zalutao i Terence Stamp, cool kao i obično (bez obzira što ima masku preko pola glave). Iz nekog razloga, cijeli je film sklepan u zabavnu, donekle originalnu i ne pretjerano originalnu cjelinu, s miš-maš od svega pomalo. U svoje je vrijeme bio i ugodan hit u kinima, što znači da ni klišeji nisu tako strašna stvar kako se priča… ako imaju nekog šarma, naravno. Preporuka? Da, ne… birajte sami.

1832898,94U6YpHIF+CNCWp4GKnMnkYolD4TQoevtACYGxv3rr6t5nv32EGTV6zGRHbiSj4J6iXr2vhUzGnCwmhp5HRNsQ== 1832900,+wriAlIJ19davfGDvXzlIufQWkKiLVaABmjAIxDq6vwCpzdB7gSn3YZw+bRYHkEGwyQHkgDu163xeErIJvHxhA== 1832901,94U6YpHIF+CNCWp4GKnMnkYolD4TQoevtACYGxv3rr6t5nv32EGTV6zGRHbiSj4J6iXr2vhUzGnCwmhp5HRNsQ== 1832902,VwhFldAt9VSesTlQO1wAKSzAvqPs01Lbqbf5kCRIWjxM1xxB7m5A6C93P67YzOOjlZaKygcQDjJaG9r5Npl0GQ== 1832903,YbaW+S0Nk9IrXO0QCnIQawdIBHTqZL2AId_hyIjlV1i5vlLma+InCuf+WGyZGONpFG54BcGDKzs2m9EcdXUIwQ== 1832904,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 1832905,1ebr0NNurHg7pyGaqTGvKFi1mYu8tK50F3X2zZsiWwC5vlLma+InCuf+WGyZGONpFG54BcGDKzs2m9EcdXUIwQ== 1832906,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 1832907,YbaW+S0Nk9IrXO0QCnIQawdIBHTqZL2AId_hyIjlV1i5vlLma+InCuf+WGyZGONpFG54BcGDKzs2m9EcdXUIwQ== 1832908,j8lRRzimVq0aW57pvmyVDqVmzOSWbpC9rjF0BAr1M6c3yT0CcOGfb6Gf8IFod5N+WaaOen8ziJMaAFgjMT0NlA== 1832909,1ebr0NNurHg7pyGaqTGvKFi1mYu8tK50F3X2zZsiWwC5vlLma+InCuf+WGyZGONpFG54BcGDKzs2m9EcdXUIwQ== 1832910,KGA8kuoMlRTexsKB8MiJpZYSkXPJlDG_aSjZB2NyY5et5nv32EGTV6zGRHbiSj4J6iXr2vhUzGnCwmhp5HRNsQ==

Oglasi
Komentari
  1. Marko Jezernik kaže:

    Sjećam se ove serije i svih klišeja, viđenih stvari i lake zabave koju je nudila. Makar obrađivala je i dosta zanimljive teme poput rasizma i ksenofobije upakiranih u tu, kao što si rekao perolaku zabavu. Na nju me podsjetilo nedavno gledanje District 9, činilo mi se da imaju nekih poveznica makar je ovaj drugi naslov puno mračniji / teži. Sad još samo trebam naći vremena da ju i odgledam još jednom, ali hvala na podsjetniku.

    • Deckard kaže:

      Nema problema 🙂 Iskreno, seriju nisam pratio, mislim da sam pogledao jednu ili dvije epizode, ali sam gledao one TV filmove (i nijednog se ne sjećam), ali ovaj film mi je ispao OK zabava, više nego sam očekivao da će bti. Ali, ja inače gotovim Caana, pa to nije moglo biti loše koliko god da i jest loše 😀

Komentiraj

