Whiteout (2009)

Posted: Prosinac 16, 2013 in Kate Beckinsale, Strip Ekranizacija, Thriler

936full-whiteout-poster dsfrasw6dsa4f6saf4sf424974937 dvdr_whiteout

IMDb

Trailer

Tehnički, ušli smo u zimu. Posljednja dva dana barem. Klimatski. Magla je tu, niske temperature, a kunem sa da sam vidio i pokoju pahulju snijega. Istinu vam kažem, proletjela mi je pred očima. Čak mi je i blog dobio vizualni dodatak u obliku pahulja koje lete uokolo. Da, dragi moji, zima je došla. I u skladu s tim, red je pronaći par naslova koji vremenski odgovaraju klimi. Nije da je to neki posebni problem, filmova sa snijegom ima k’o…pa, snijega, ali pošto još uvijek nije Božić, da ne ulazim u tematske vode prije reda. No, da budem iskren, išao sam napraviti malo zimsko čiščenje harda, tek toliko da oslobodim mjesta za eventualne nove stvari koje svakodnevno iskaču na torentima i tako sam naišao na par naslove koje sam već gledao, ali, u trenutku potpune neinspiracije (vrijeme opasne gripe i jakog kašlja) odvrtio sam par njih tek toliko da se podsjetim što sam to uopće gledao prije nego ih zauvijek pošaljem put odvoda za smeće koje fancy nazivamo recycle bin. I dok Doom-u nije pomagla ni redateljska verzija (taj je film imao toliko dobrih potencijala) Whiteout je ispao… bolji nego ga se sjećam. No, ja sam onako, skromni obožavatelj Kate Beckinsale, pa je i to možda pripomoglo boljem dojmu, no iznenadilo me kako je film loše dočekan na otvorenom tržištu. Jako loše. Točnije, pokopala ga ogromna lavina jake kritike, a takve stvari uvijek privuku moja amatersku pažnju. Što da vam kažem, slab sam na filmove koje nasilnici šutaju uokolo.

Zanimlja stvar koja mi je privukla pažnju – novi The Thing (pod ”novim” mislim na 2011) sasvim lijepo stoji u očima kritičara. Prva reakcija mi je bila – ozbiljno? Film nije ništa drugo do obična kopija Carpenterova uratka, uz malo moderniziranije efekte. To nitko nije vidio ili je možda baš to razlog zašto je tako dobro ocjenjen – stvar koja ostaje za debatu. Whiteout je ustvari The Thing bez aliena i svog horora. Kompozicija im je zamalo ista, kao i osnove radnje, i to je uzeto kao neka mana (”predvidljiv” je opis na koji često nailazim) i djelomično se mogu složiti s tim. Samo djelomično. Kako sam pročitao originalni strip, pa i njegov nastavak (dobra stvar, pročitajte ako ste u prilici) film uspjeva uhvatiti taj mystery setting – US Marshal Karen Carrie Stetko u oba medija traži ubojicu na polarnim pustopoljinama bijele Antarktike, usputno otkrivajući tajnu zbog koje se sranje događa. Kako sam negdje pronašao jedan opis, to je Mickey Spillane susreće Jacka Londona – i opis je točan. No, tu ću malo zakočiti i ubaciti opet The Thing. Film ima doslovno istu konstrukciju – početak je pad ruskog aviona (tamo je pad space shipa) – Stetko pronalazi tijelo i odlazi do napuštene polarne baze (isto kao i ekipa u The Thing) te na kraju odlazi do mjesta pada aviona, iskopanog u ledu (isto kao i ekipa u The Thing kad posjećuje lokaciju space shipa). Sve to čini dobar setting za napetu priču i film je doista ima, ali ujedno ima i jednu manu – poprilično je predvidljiv.

Tako je to kad imate fokus na svega četiri lika i dva od njih su negativci (neću reći koji) što uspješno ubija svaki mogući suspens. Za to krivim scenarij, ali i ne baš spretnu režiju inače pouzdanog Dominica Sene. Kad gledate film, imate osjećaj da je osjećaj polarnog okružja, osjećaj izoliranosti unutar polarne postaje (McMurdo ustvari, ali u filmu ”glumi” drugu postaju) jako dobro uhvaćen, no da je razvoj likova i priče odrađen poprilično rutinski. Film ima bolju horor atmosferu nego krimić, tj, popularnu tko-je-to-učinio premisu, što mu je donijelo konačni pad u očima kritike i publike. Ali, da je takav krš i lom, nije. Osim dobrih dijelova koji su više avanturistički nego krimić, film i dosta dobru akciju, tj. sukobe likova u stvarno dobro dočaranom zimskog okružju, a i Kate je stvorila uvjerljiv lik (šteta što ostali nisu na njezinoj razini) koji ima neke intrigantnosti. Naravno, film vam sadržajno neće ponuditi bog zna što, što je istina, ali isporučuje zimsku atmosferu bolje od nastavka famoznog The Thing, što ga čini više nego zanimljivim barem za jedno gledanje. Bolje išta nego ništa, a kako je zima (i snijeg samo što nije) funkcionira bolje nego u vrućim ljetnim danima.

4090476,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4090477,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4090478,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4090482,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4090486,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4098039,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA== 4245147,4ed6S3v2zWk1GD6UDxN8BlwT0pTtOMusvGW2t6vM_WRbMtSCVai_EnHoxeVgiZb1aX+nfpXBgAMmtjWsCqzvHg== 4245149,Q9dpB8jitxuDkdRiMYAXLdPnWFqRtVXKAO28Io7_jhBbMtSCVai_EnHoxeVgiZb1aX+nfpXBgAMmtjWsCqzvHg== 4245151,bZ3RBvcv7iTnlDT1dWFek3K_JcYAnoZ6kDc6iwKB5Ld0RBN5mzBRRxQi6UMyhfhYngDK1tyCq69kIE0Vls0ppQ== 11whiteout_600 143556202

Oglasi
Komentari
  1. Hank Moody kaže:

    Iskreno, gotivim ovaj film, iako su ga mnogi popljuvali. Kao što sam već rekao u jednoj svojoj recenziji, film bi imao bolji prolaz da je izašao 90-ih godina ako mene pitaš. Mada je Kateicu mogu gledati kada god i u bilo čemu 🙂

Komentiraj

