Afterburn (1992)

Posted: Prosinac 6, 2015 in Drama

61VQRgGRxhL._SL1000_

 

In Memoriam; Robert Loggia

IMDb
Trailer

Jedna od prednosti koju imate kad vodite vlastitimali amaterski blog o filmovima (i pišete na njemu što vam padne na pamet) jeste i ta da možete spomenuti ljude za koje sto posto sigurno znate da ih neće spomenuti nitko drugi. Stvar je u tome da svi imamo odreženi filmski ukus i kao takvog ga preferiramo, a u paketu s tim ide i galerija glumaca koje volimo gledati. Možda ne baš da ih volimo jer su lijepi, zgodni i sve što ide uz to, ali znamo da će njihova pojava garantirati određenu kvalitetu. Hej, ja nisam ništa drugačiji od vas. Bill Paxton, Michael Biehn, Kiefer Sutherland, Kevin Bacon… samo su neki koji vrijedi spomenuti kao neke u mojoj knjizi pojava koje uvijek volim pogledati (pa makar snimli i najteži krš i lom koji postoji) i vrlo vjerojatno ne mogu sve ni na brojati, pa ovakvi tekstovi, nažalost dolaze tek onda kada neki od meni zanimljivih pojava umro. Već sam se napisao ovakvih memoriam tekstova, stvarno jesam, no u zadnje vrijeme toliko sam zaokupljen nekim osobnim stvarima da ne stignem pisati ni o poznatim stvarima, a kamoli nekim nepoznatim, pa ću onda iskoristiti nesretnu priliku i napraviti nešto što bi se narodski reklo – ubiti dvije muhe jednim udarcem. Robert Loggia dio je one holivudske garniture kojoj znate lice, stas i glas, ali kad se dođe do imena, to vam se pamet zablokira. Iako bi ga se teško moglo nazvati prvom violinom raznih filmova, Loggia je imao ono nešto po čemu se jako isticao u krdu ostalih sporednih glumaca; znao je glumiti, imao je taj karizmatični nastup i uvijek bi u ulogu unio onu neodređenu sumnju glumi li uistinu pozitivca ili samo čeka da napravi nešto jako loše. Neki ga možda i prepoznaju kao ljigavog oca Richarda Gerrea iz kultnog ljubavnog klasika An Officer and a Gentlman, dok će ga neki mlađi (barem bi trebali) prepoznati kao tough as nails generala koji asistira ekipi u Independance Dayju (nekako sam imao želju da ga Emmerich ponovo angažira za istu ulogu). Istini za volju, nisam ga već dugo vidio u nečemu i da mi jedan prijatelj, zanesenjak u filmsku povijest nije skrenuo pažnju na njegovu smrt, vjerojatno bih je i propustio, što baš i nije tako pohvalno s moje strane. Ovako žu vam preporučiti jedan film za koji uopće ne sumnjam da niste čuli za njega, a kako ja ovdje njegujem dugu tradiciju (sada već polako pet godina dugačku) izvlačenja zaboravljenih naslova iz zaborava, tako će svi nekako biti na dobitku, a tko zna, možda vas povuče da bacite pogled i na ostatak čovjekove filmografije jer je uistinu raznovrsna.

Zašto ovaj film? Iskreno, već ga neko vrijeme planiram spomenuti na ovim stranicama, ali nikako se sastati s vremenom i uvijek uleti nešto novo. Nije samo to što je takav kakav jest već je razlog za njegovo spominjanje malo osobniji. Naime, upao sam u neke birokracijske probleme (ne ja osobno, ali dovoljno blizu – moja bolja polovica) i nekoliko sam se dana igrao mrtvog (namjerno ne govorim gluhog) telefona s raznim bezličnim spodobama i nekako smo stvar istjerali na čistac… samo što nismo. Tako to ide. Kada vi pogriješite, onda vam svi skaču za vrat dok kažeš keks, ali kada strane budu zamjenjene, onda je to bitka epskih razmjera. Uglavnom, ovaj film počinje tako što upoznajemo mladi zaljubljeni bračni par, ništa posebno idilično, ali osjetite kemiju i povezanost. On je pak vojni pilot i već (samo na trenutak) pomislite da bi ovo mogla biti neka televizijska verzija Top Guna, on pogine – što nije spoiler jer to je okosnica radnje, stvar se dogodi skoro odmah na početku filma. Našu junakinju vojni stroj informira kako je pilot morao imati nekih osobnih problema te da je, vrlo vjerojatno, samostalno zabio F-16 u prvo brdo na koje je naišao. Problem je što naša junakinja jako dobro poznaje svog muža i 100% je sigurna da ne bi samo tako zabio avion u tlo. Ostaje sabotaža. Ili možda, samo možda, nešto na avionu ne valja. A dokazati da F-16, taj ponos, dika i kultni avion ima neki kvar je nešto što se slobodno može opisati kao nemoguća misija. Samo, naravno, ona to ne može sama, stoga uzima odvjetnika koji zna sve pravne vode te njih dvoje, suočavajući se sa gomilom, ali stvarno gomilom, zastoja, kreću u dokazivanje odgovornosti američke vojske kao i General Dynamicsa, inače proizvođača F-16 za smrt njezina muža, ali i činjenice da s tim famoznim avionom nešto stvarno nije bilo kako treba.

Dvije stvari vrijedi spomenuti na početku; ovo je film televizijske produkcije i nastao je na temeljima stvarnih događaja. Zašto je prvo bitno? Zato što film uopće ne izgleda kao da je napravljan za televiziju, što je uistinu impresivno kad se uzme u obzir kako televizijska produkcija zna biti šrotna. Doduše, riječ je o drami u kojoj nema specijalnih efekata (tek snimka aviona koji eksplodira) pa je to možda i zato, ali kad film toliko dobro izgleda onda je to stvar koja se mora spomenuti. No, jednako tako treba reći i da nije bio tako zamišljen već kao kino film s puno jačim budžetom ali se od toga odustalo jer se Disney ustrtario da će publika loše reagirati na anti-ratni film (što je malo prejak opis) u vrijeme Zaljevskog rata. Stvar s istinim događajima je opet priča za sebe, takve filmove volite ili ne. Osobno, meni su poprilično OK, imaju taj neki dodatni štimung jer znate da je netko neke stvari uistinu i preživio, što ne mora baš puno značiti jer se dosta toga i izmjeni u odnosu na stvarne događaje, ali ovdje se zadržala neka doza ozbiljnosti koja odgovara temi, kao i imena uključenih. Naravno, USA Air Force je odbila pripomoći filmu (zar ste očekivali da će uistinu i pripomoći nečemu što govori da njihovo najbolje oružje  – barem bilo – ima grešku u konstrukciji) ali produkcija je zaobišla taj problem svojim snagama. Sve je to pomalo sporedna stvar jer glavna snaga leži u glumačkim izvedbama. Laura Dern nosi film na svojim leđima lakoćom pera, njezina uloga nije ni baš tipična, ona je najmanje vojna žena kakve smo naučili dobivati u filmovima slične tematike – lijepo, pouzdana, čvrsta, vjerna – jer dolazi iz skromnog okružja, voli zapaliti joint, a film nam pokazuje transformaciju od obične žene do gadnog i odlučnog protivnika velikih kompanija da istjera stvari na čistac. Prateća violina je Robert Loggia kao odvjetnik koji će stati uz nju i krenuti u dugački i mukotrpni proces dokazivanja da njezin muž nije odgovoran za pad aviona. Loggia donosi čvrstu izvedbu kao i uvijek, a i njegov karakter je sve samo ne crno-bijeli. On doslovno odgovara našu junakinju od tog čina jer je nemoguće dobiti proces protiv takvih giganata, da bi, već kad pomislite kako će podviti rep i odjahati u zalazak sunca, izveo neki pravni manevar i sjebao protivničku stranu. Njih dvoje se i odlično nadopunjavaju, ritam, tempo, gluma i uvjerljivost, što film izvlači iz prosjeka na malo višlju razinu, ali tako to obično bude kad imate par oštrih kao britva glumaca da van nose projekt. Dakle, u konačnici, ovo je mali film, ali sjajno izveden, s pomalo svega u njemu, počevši od upoznavanja s birokracijom (Vojsku ne možete tužiti u Americi, ma što god skrivili, a poslije je to produženo i na tvrtke koje rade pod ugovorom za njih, kao što je General Dynamics) preko ljubavne priče (ugodno je vidjeti normalan par na ekranu) pa do sudskog procesa koji s lakoćom parira najboljim pravnim trilerima Johna Grishama. A možete vidjeti i zašto je Loggia bio popularan, usprkos činjenici da nikad nije bio dio razvikane holivudske garniture. I, naravno, vidjeti zašto smo s lakoćom povjerovali Lauri Dern da vidi dinosaure. Ta žena zna glumiti. Oboje njih. Za preporuku više nego dovoljna stvar, zar ne?

2298709,cMc2Q4b_CzaajgpdEY_avNmH5NgwtfzP7DCe6p3GQF5dMf3pUgk7xLDXZ8tKvlDi1H1IAfmPU7pckuW_8sNCwg== 2298716,Zwgbda_jZqk8CiIEQHNHaUIKpWMzTyie5ThI7ma58AO6epR_p5BKNKraMwdzchjkxp3GOge0ydyOjPmjX3lZSA== 2298713,MqveFMRzikFV7Hc_8n63Uc1ipmVb1vLp9msrFhS3XaFwpWgi6UYEvgJgPeOS3+TzP7qqwCcLyODdR79920XjOw== 2298715,CAy56Rwu1NrBC7b01Hj51sy_bKkE2K8SKJaTxFPaHy4ukgr0i6X53wH4ohwA3gAOZmSGjIltu8m8+putdBgbSg==

2298710,oCdddX6QNYA+aT9gGiNcCgfmE6gOHmAnWMP5vMBUiPR1Em+3vDb9zfon3uv_jNxJfz3ogxTr3jHE26akqhRXcA== 2298711,0afOvCnwYnM34Un_Ac_n39Y8oprIk5bbDh5d3WP7ST7F2+vAiKmm1+RPUSOylW3ydI7b1YEndyg5VqBRvk4Q8g== 2298712,RHiWxIYOZM4_DKBBV4Zps9RB9BzKFkCGLc9MaJ6FCNZQKXpUImk5zedcpGARclisRsOgZPo21DBk1HOxAsM8iA==

Oglasi
Komentari
  1. thegreatduck kaže:

    Evo nam sv. Nikola novu recenziju kod tebe donio. 😀
    Šalu na stranu, šteta za Roberta. 😦 Uz Nimoya, Sharifa i Christophera Leeja najveći gubitak u filmskom svijetu ove godine. Inače i meni jedan od dražih sporednih glumaca, prvi put sam ga zapazio kao Franka u Scarfaceu. 🙂 A baš pred kojih mjesec dana sam ga gledao u Over the Top sa Slyjem.

    Inače, prvi put čujem za ovaj film, morat ću si ga iskopat sad kad bude freeleech na Cinemageddonu. 😀 Imaš možda još kakvih opskurnijih uradaka sa starim Robertom za preporučiti?

    • Deckard kaže:

      Si ti to vidio? Nikola donese dobru stvar za gledanje 😀 Što se tiče Loggie, nemam pojma više ni sam što sam gledao, ali ti si me dobro podsjetio na ono što bi valjalo pogledati, nisam to gledao, Over The Top, jel, ima već 100 godina 😀

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s