Dakota Harris aka Sky Pirates (1986)

Posted: Prosinac 24, 2015 in Akcija, Avantura

sky-pirates-dakota-harris-1986 jaTIX4whGA2hVNuwc8f72WSWXbb

IMDb

Trailer

 

Kvragu, stvarno sam dobar. Nije da se hvalim, jel’te, ali sam dobar, stvarno dobar, toliko dobar da je to upravo jezivo, prošli su me trnci. Jer kad pronađete film koji godinama tražite (posve slučajno, ali nećemo sad cjepidlačiti) to je stvarno dobar osjećaj. Vrsni filmofili mi nisu ni do koljena po tom pitanju, ali svatko tko je ikad tražio nešto slično zna kako je to dobar osjećaj, kad uspijete zaključiti potragu i reći – Imam te! O čemu vam ja to točno pričam. O vremenu dok sam bio klinac, stvarno pravi klinac (9-10 godina) što će reći da je bilo to negdje oko 1989 godine, i jedne nedjelje sam tako sjeo uz televizor i pogledao film kojeg se još i danas jasno sjećam. Zašto ga se sjećam? Zato jer je bio zabavan (kad ste klinci svašta vam je zabavno) i jer je bacao vibru Indiane Jonesa, što je čak bilo i naznačeno u onom sadržaju kakvi se mogu vidjeti još dan-danas u TV Programima. Možda bi sve to bilo drugačije da sam Indianu gledao prije ovoga, ali nisam (Indyja nisam gledao sve do kasnih 90-ih kad je izdan na VHS-u po drugi put) i to je možda tako bolje jer sad imam jako lijepe uspomene na cijeli taj avanturistička žanr, uključujući i onu zabavicu znanu i kao King Solomon’s Mines, dok bih si s druge strane možda skratio dugogodišnju potragu za njim. Dakota Harris (ili kako se po novom zove – Sky Pirates – ali to jednostavno nema odjek kao ovaj naslov) je, istina i bog, još jedan u dugačkom nizu Indiana Jones kopija i on od tog podatka ne bježi, mislim, ni ne može pobjeći, čim pogledate sliku na omotu znate odakle je došla inpiracija, ali je zanimljiv po nekoliko drugih stvari. Čim sam pročitao da je film nastao u all mighty USA, znao sam da nešto nije kako treba; ili podatak ili moje sjećanja, pa je ispalo da podatak nije točan. Film je snimljen u Australiji i, koliko ja znam, jedini je koji je baš eksploatirao Indy formulu. Ocjene su mu živi užas, ali koliko znam, svim kopijama Indiane su ocjene užas jer im se spočitava nedostatak originalnosti (pri čemu se zaboravlja da je i Indy kopija polp likova iz 30-ih i 40-ih, uključujući i Rudnike Kralja Solomona) ali neka vas to ne zabrinjava jer ovo ipak nije materijal za Oscara već za zabavu, a zabavu i ispunjava. Ima i mana, poprilično, ali koji film ih nema. Dakle, o čemu je riječ?

Poručnik Harris (za prijatelje Dakota) vrsni je pilot koji će tokom jednog leta doživjeti nešto… recimo čudno, s daškom natprirodnog. Prevozeći mistični artafekt, doživjet će skretanje s puta, nekoliko stotina kilometara izvan rute, i to je povezano s Bermudskim Trokutom, artafektom kojeg je prevozio i čudnim silama koje, čini se, imaju porijeklo s Uskršnjih otoka. Da stvar bue bolja, nitko mu ne vjeruje, i svi šute, uključujući njegovu posadu, pa naš junak zaglavi u zatvoru i kad vrag odnese šalu, on odluči sam razriješiti misteriju. U stilu Indiane Jonesa, naravno, prvo bijegom iz zatvora, a onda i letom do Uskršnjih otoka, gdje se svi oni spoemnuti elementi spajaju u jednu cjelinu. Ima jedna poprilična mana u svemu tome; film je kratak. Traje jedva 80 minuta, s odjavnom špicom. Nije da sam pobornik megalomanskih epova u trajanju od tri-četiri sata, ali koja minuta duže svakako bi mu dobro napravila. S druge strane, film nema praznog hoda, radnja se odvija kao klupko konca i stalno ima taj određeni tempo zbog kojeg nećete zijevati, a, odmah i negativna strana, ako vam se ne svidi, barem nećete izgubiti previše vremena na gledanje. Kako rekoh, ovo je jedan tip Indiana Jones filmova, no u njemu se mogu pronaći brojni citati na slične uratke, počevši od likova (naš je junak spoj svega klasičnog – voljeli mi taj staromodni štimung ili ne) preko priče (hej, ima priču bolju od posljednjeg Indyja) koja se referira na poznate, stvarne stvari, a neće se pobjeći ni od pokoje strip reference (Dan Dare mi dolazi prvi u sjećanje). U globalu, to je miks svega i svačega pomalo, koji baš i ne baca na preveliku originalnost, ali ima aduta u rukavu kakve nemaju slični uratci.

Naime, film je zabavan. Ne prodaje mudrost i ne želi reći kako je originalan, ali u njemu se osjeti kako se ekipa dobro zabavljala i da su se barem potrudili napraviti svoj proizvod. Doduše, imali su ograničenja i nisu imali kreativni pogon jednog Spielberga iza sebe (nije ni Indy bio projekt koji je oduševljavao studija) ali kad bi se gledalo na ograničenja koja donose snimanja filmova, onda se ne bi snimio nijedan. Dakle, nema tu neke prevelike mudrosti, akcijske scene izgledaju prolazno, nekoliko zračnih snimaka je iznad prosjeka, dok je završnica napravljena vidljivo na stageu u studiju. Priča ne donosi nikakvih iznenađenja, nema tu preokreta ili trilerske napetosti, ali ima vibru dobre stare avanture, pa sad ovisi o tome tražite li nešto više od toga ili vam je dovoljno i to. Jednom sam rekao da bih trebao uvesti nekakvu sporednu kategoriju, pa da predstavljam filmove za nedjeljna poslijepodneva i ovaj bi se u to uklopio kao budali šamar; nepretenciozan, jednostavan, pomalo čak i kratak i zabavan na način kako to znaju biti ti malo slabiji projekti koji idu na to da zabave gledatelja. Meni osobno je dodatna simpatičnost što su u okvire priče ugurali poznate stvari (Bermudski trokut, Uskršnje otoke) jer barem se ne radi o nekim čudnim, nikad spomenutim stvarima za koje niste nikad čuli. Glumce, koliko ste shvatili, baš i ne spominjem, ali i da to napravim imena vam ne bi značilo baš ništa jer ne radi se o poznatim imenima, kao ni jakim karijerama, što je (možda) i dobra stvar, a opet, možda i nije. Uglavnom, film je malo teže za pronaći (kako to već ide) no ako vam pođe za rukom i ako ste ispucali sve Indy filmove, a imate želju za nešto malo avanturističkim što ima aromu nekih starih vremena, ovo bi vam moglo biti dobro da popunite vrijeme. Teško da će vam ostati u nekom dugačkom sjećanju (to se događa samo ovakvim likovima kao što sam ja) ali važno je da zabavlja dok traje. Za neku preporuku više nego dosta.

i8d3bybijscb3c8b ibiph2kic1shhhii ieganqam2a9taeng ih7kc87glomtkmht ijq35zn4ntr9n3n5 io58pjmv1a2nnmav iq21tcg6slm9s9l ith8l3oa97grag9

i19jle2kq944k4q im0g29firqmbimr irugiw1vdx7gg1xv

Oglasi
Komentari
  1. mrcky kaže:

    ejjjj… i ja ga se sjećam da je bio jedne nedjelje popodne na tv-u… nevjerojatan osjećaj.. 😉

Komentiraj

